
Nissan schaaft Patrol minimaal bij
De Patrol is in 2010 in z'n zesde generatie beland. Met name in het Australië en het Midden-Oosten is de alleskunner behoorlijk populair, en ook de Amerikanen schaffen meer dan eens een gloednieuw exemplaar aan, al is het dan een tot Infiniti QX56 omgetoverd model.
De gewijzigde versie krijgt een nieuwe grille, waarin het honingraatpatroon heeft plaatsgemaakt voor horizontale en diagonale lamellen. De bumper is net even anders getekend en in de koplampen komen we nu led-verlichting tegen. Vanbinnen houdt Nissan de facelift beperkt tot een nieuw infotainmentsysteem.
Onder de kap houdt een 400 pk sterke 5,6 liter V8 zich schuil. Schakelen doet de 5.140 mm lange Patrol middels een zeventrapsautomaat.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lezersreacties (23)
Reageren


In NL onbetaalbaar geworden. Wellicht duurder dan een nieuwe Range Rover vanwege de emissie tax. Op grijs kenteken kom je de Toyota LC 200 toch nog aardig wat tegen. Maar zelfs dan is deze zeer prijzig.
Waarom komkommertijd 'Terminatior10'? Dit is toch net zo goed autonieuws. De 1ste en 2de generatie Patrols reden in NL meer dan veelvuldig rond, vooral bedrijfsmatig. Dit soort auto's is in NL wat minder op zijn plaats, maar in andere werelddelen zeer zeker wel. Daar is zelfs het asfalt een drama met regelmaat en wonen de buren bv minimaal 300km.


Gaat om wat zo'n werkpaard onderhuids kan presteren.
Dat is deze auto wel toevertrouwd.
Bovendien heeft de Patrol / QX56 een fraai interieur.
Dat heeft Nissan / Infiniti aardig onder de knie







maar ik realiseer me goed, dat er in wezen met die TLC ook nik mis is.











Een vraag of een opmerking? Laat het ons weten met een reactie.