AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Nissan schaaft Patrol minimaal bij

Nissan Patrol facelift
Nissan Patrol facelift
Nissan Patrol facelift
Nissan Patrol facelift
Nissan Patrol facelift
Nissan Patrol facelift
Nissan Patrol facelift
De zesde generatie van de Patrol is hier helaas niet te koop, maar in het buitenland vindt de terreinbeul gretig aftrek. Nissan heeft nu z'n licht opgefriste versie gepresenteerd.

De Patrol is in 2010 in z'n zesde generatie beland. Met name in het Australië en het Midden-Oosten is de alleskunner behoorlijk populair, en ook de Amerikanen schaffen meer dan eens een gloednieuw exemplaar aan, al is het dan een tot Infiniti QX56 omgetoverd model.

De gewijzigde versie krijgt een nieuwe grille, waarin het honingraatpatroon heeft plaatsgemaakt voor horizontale en diagonale lamellen. De bumper is net even anders getekend en in de koplampen komen we nu led-verlichting tegen. Vanbinnen houdt Nissan de facelift beperkt tot een nieuw infotainmentsysteem.

Onder de kap houdt een 400 pk sterke 5,6 liter V8 zich schuil. Schakelen doet de 5.140 mm lange Patrol middels een zeventrapsautomaat.

Lezersreacties (23)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Anoniem
Anoniem
  • 0
Er is qua design nog maar weinig over van een ooit zo stoere terreinwagen.
Fun Cars
Fun Cars
  • 0
Vindt de achterkant geslaagder dan de huidige Toyota Landcruiser 200 series. Op de foto is een luxe uitvoering. Je kan ook basic uitvoeringen kopen met andere banden beter voor in het terrein. Volop accessoires ed te koop zoals robuustere bumpers. Nog altijd een terreinauto toch.

In NL onbetaalbaar geworden. Wellicht duurder dan een nieuwe Range Rover vanwege de emissie tax. Op grijs kenteken kom je de Toyota LC 200 toch nog aardig wat tegen. Maar zelfs dan is deze zeer prijzig.

Waarom komkommertijd 'Terminatior10'? Dit is toch net zo goed autonieuws. De 1ste en 2de generatie Patrols reden in NL meer dan veelvuldig rond, vooral bedrijfsmatig. Dit soort auto's is in NL wat minder op zijn plaats, maar in andere werelddelen zeer zeker wel. Daar is zelfs het asfalt een drama met regelmaat en wonen de buren bv minimaal 300km.
Nappie
Nappie
  • 0
Ik vind dit geen Patrol, hij lijkt teveel op de Pathfinder die er beter uit ziet!
Anoniem
Anoniem
  • 0
't Jasje is minder belangrijk.

Gaat om wat zo'n werkpaard onderhuids kan presteren.
Dat is deze auto wel toevertrouwd.

Bovendien heeft de Patrol / QX56 een fraai interieur.
Dat heeft Nissan / Infiniti aardig onder de knie
Anoniem
Anoniem
  • 0
Doe mij maar zo'n Patrol met 400pk!!! Ultieme gezins SUV die je zo door de sahara trekt...
Anoniem
Anoniem
  • 1
Dit is nog eens een SUV. En wat een zalig interieur.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Een Petrol ideaal als het een Diesel betreft.
Anoniem
Anoniem
  • 0
uk vind het een heel hoog dacia gehalte. jammer
Anoniem
Anoniem
  • 0
Doe mij maar een Toyota land cruser, dit vind ik een beetje té amerikaans
Anoniem
Anoniem
  • 0
SCHITTEREND !! In tegenstelling tot @ Binnenband zou ik deze Nissan Patrol 10 x liever hebben dan de TLC,
maar ik realiseer me goed, dat er in wezen met die TLC ook nik mis is.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Nee, dit vind ik een lompe bak met pompeuze trekjes. Wel beresterk!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Zou voor Nederland ook veeeeeel te duur worden, helaas.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Van buiten niet echt mooi, van binnen wel. Maar wat boeit het, het is gewoon een onverzettelijke terreinbeul.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Charley V je spreekt uit wat ik dacht.
Audijzer
Audijzer
  • 0
In het artikel zelf wordt de afkorting SUV gelukkig niet gebruikt, want dit is gewoon een echte terreinwagen! Gelukkig bestaan ze nog, al worden ze steeds luxer, net als suffe SUV's...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Goh, is'ie veranderd dan? Heeft idd nix meer te maken met de oorspronkelijke Nissan Patrol / Safari.
IT hurts when IP
IT hurts when IP
  • 0
Toch wel logisch dat al die Landcruisers, Pajeros, Patrols, G(LK)s etc. steeds luxer worden? In het Midden Oosten zit veel geld. En anders had alleen Range Rover die markt.
Anoniem
Anoniem
  • 1
toch gewoon onzin gas erin en klaar achterbank eruit en rijden maar voor 50 rooitje`s in belgie en duitsland zijn ze er dus wat doet holland weer moeilijk GOD ZIJ DANK WOON IK NIET MEER IN DAT ....LAND
Zandroos
Zandroos
  • 0
Super auto voor in het terrein en op de weg comfortabeler dan de Landcruiser. De Nissan voelt groter aan maar dat istie ook. Allebei zijn ze prima