AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Mercedes-Benz S-klasse als plug-in hybride S580e

Tot bijna 100 kilometer elektrisch

Mercedes-Benz S-klasse S580e
Mercedes-Benz S-klasse S580e
Mercedes-Benz S-klasse S580e
Mercedes-Benz S-klasse S580e
Mercedes-Benz S-klasse S580e
Mercedes-Benz S-klasse S580e

Mercedes-Benz brengt een eerste plug-in hybride aandrijflijn naar de nog altijd piepjonge S-klasse. We maken digitaal kennis met de Mercedes-Benz S580e.

Mercedes-AMG werkt aan een heftige plug-in hybride versie van de S-klasse, maar net als van het vorige model vinden ook minder doorgesnoven stekkerhybrides hun weg naar het automobiele neusje van de zalm uit Stuttgart. Mercedes-Benz introduceert nu de S580e, een plug-in hybride die met zijn 510 pk aandrijflijn bepaald geen slapjanus is.

De plug-in hybride S-klasse S580e heeft een 367 pk en 500 NM krachtige 3.0 zes-in-lijn benzinemotor, aangevuld met een mild-hybride systeem die ook in de S450's ligt. In de plug-in hybride S580e wordt die zescilinder bijgestaan door een 150 pk en 480 Nm sterke elektromotor. Het systeemvermogen ligt daarmee op een bepaald niet kinderachtige 510 pk en 750 Nm. Ter vergelijking: de niet-plug-in S580 heeft een 503 pk 4.0 V8, al is die achtcilinder dankzij mild-hybridehulp tijdelijk in staat 22 pk extra te leveren.

De S580e lanceert zich in 5,2 tellen naar de 100 km/h. De topsnelheid is begrensd op 250 km/h, al moet je in elektromodus genoegen nemen met een topsnelheid van 140 km/h. Hoef je zulke scores niet te evenaren? Dan moet je maar liefst 94 WLTP-kilometers uit het accupakket kunnen trekken. Het maximaal laadvermogen bedraagt 60 kW.

Nederlandse prijzen zijn er nog niet.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (20)

Reageren