Foto’s: nieuwe koplampen en elektrische achterklep Tesla Model 3
Ook nieuwe 'frunk'
Er zijn naar alle waarschijnlijkheid wat updates onderweg voor de Tesla Model 3. Eén ervan lijkt al te zijn geïntroduceerd, terwijl twee andere nieuwtjes zich nog in de geruchtenfase bevinden. De geruchten gaan echter wel gepaard met foto’s.
Om met het meest concrete nieuws te beginnen: de kunststof bak die ‘frunk’ heet bij de Model 3, dus de bagageruimte onder de voorklep, is vanaf nu anders van vorm. Op internet doen verschillende foto’s de ronde van recent afgeleverde Model 3’s met een anders gevormde en ook net even kleinere frunk.
Naar de reden is het gissen, maar de grotere Model S doorliep gedurende z’n carrière een soortgelijk proces. Vroege Model S-en hebben een veel grotere frunk dan latere exemplaren, vooral om ruimte te maken voor een tweede motor op de vooras. Die heeft een Model 3 al, maar de frunk zou wel kunnen wijzen naar de introductie van een warmtepomp. SUV-broertje Model Y heeft die energiebesparende voorziening wel, dus technisch moet het mogelijk zijn. Tesla houdt zoals te doen gebruikelijk de lippen stijf op elkaar, meldt onder meer Electrek.
Koplampen
Dan de meer speculatieve updates. Op het Canadese Tesla-blog Driveteslacanada.ca is een foto verschenen van een Model 3-koplamp met een net even andere indeling dan we gewend zijn. In plaats van een rij spiegels, die het ledlicht als het ware indirect de goede kant op reflecteert, is deze auto in de uiterste hoek van de koplamp voorzien van een duidelijk te onderscheiden lens. Dat suggereert dat Tesla van plan is over te stappen op andere koplamptechniek, die als bij-effect een ietwat gewijzigd uiterlijk heeft. Om een aftermarket-koplamp kan het alvast niet gaan, meldt Driveteslacanada terecht, want zulke producten zijn simpelweg niet beschikbaar. Opmerkelijk is overigens wel dat de recentere Model Y ogenschijnlijk over Model 3-koplampen, maar niet over zo’n lensje beschikt.
Achterklep
In dezelfde set foto’s zit ook een beeld van het scharnierwerk van de achterklep. Daarin lijkt een elektrische demper te zijn opgenomen, een voorziening die de Model 3 op dit moment nog niet heeft. De Model Y heeft dit al, maar beschikt ook over een grote hatchback-klep waarbij de toegevoegde waarde van zo’n hulpje een stuk groter is. Een elektrische achterklep is wel iets dat bij de Model 3 dankzij aftermarket-oplossingen later kan worden ingebouwd. Studie van zo’n oplossing en de situatie op de nieuwe foto toont echter aan dat de demper zelf net even anders is dan bij zo’n oplossing van derden, terwijl ook de stroomtoevoer en de set afdichtrubbers rond de achterruit nieuw zijn.
Voor de duidelijkheid: de witte auto op bovenstaande foto’s toont de huidige situatie. Deze foto’s zijn van onszelf, terwijl de beelden van een rode Model 3 afkomstig zijn van Driveteslacanada. Wie in Nederland onlangs een Model 3 heeft gekocht, wordt van harte uitgenodigd om ons een foto van de situatie onder de voorklep te doen toekomen. Bij voorbaat dank!
PRIVATE LEASE Tesla Model 3
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Tesla Model 3 ook als goedkopere Standard
Tesla's Model 3 en Model Y krijgen nieuwe accu's en meer rijbereik
6 maanden gebruikte Tesla Model 3: aantrekkelijke EV occasion maar SoH accu valt tegen
Tesla brengt richtingaanwijzer-hendel terug naar Model 3 in China
Update! Dit zijn de beste elektrische auto’s tot €45.000
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (189)
Reageren
Ot. Is het de intro van laser licht?









Pijnlijk voor Porsche ?






OT.....Leg zo'n koplamp naast bijv. de van een een nieuwe Golf en dan lijkt de zo saaie VW een waar kunstwerkje.





Kan nooit veilig zijn. En ik kan ook niet begrijpen dat je als bestuurder daar niet mee terug gaat.







Wel heeft de Porsche een net iets betere aerodynamica op hoge snelheid, dus dat de Porsche bij 150km+ tot 250+ ietsje sneller is zou best kunnen kloppen.


Bron: https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/revolutioniert-tesla-den-karosseriebau-model-y-aus-nur-noch-vier-teilen/




OT: lensachtig ding ziet er inderdaad uit als iets van een adaptieve verlichting.

Als je dan al een vergelijk laat zien, bekijk dan deze: https://www.youtube.com/watch?v=F28i1D1OJ5o
Overigens zelfde sprint resultaat. Uiteraard zou ik zeggen: versnellingen maakt het verschil. Het vergelijk heeft echter niets met het artikel van doen en gaat tussen 2 verschillende auto's met zeer verschillende prijzen wat maakt dat het vergelijk alleen gebracht wordt om Tesla onderuit te halen. Als je al gaat vergelijken met Porsche en Tesla, doe dat vergelijk dan tzt met de Tesla Roadster. Dan is het vergelijk qua prijs en type auto in elk geval juist...
De Taycan (liefst met wat meer bereik) is het wel een geweldige rijdersauto, maar ook erg duur, zeker in NL...

Alles wat Duits is moet het beste of niets zijn, dat wil men zelf, dat hebben niet veel andere landen.
Evolutie zonder meerprijs, knap!

Of het bij de schadehersteller ook kostenbesparend werkt? Ik wil het niet weten.

Dat Tesla verder niets aan het uiterlijk verandert kun je Porsche niet kwalijk nemen natuurlijk. Gewoon erg knap gedaan van Porsche en dat zeg ik als Tesla rijder!




.
"Bij een kop-staartbotsing met een Model Y in de Amerikaanse staat Arizona klapte de passagiersstoel van de auto om als een wrakke tuinstoel. Een dodelijk gevaar voor de passagiers, zo oordeelt een veiligheidsexpert"



Die 0,1s sneller op 1/4 mile (ca. 400m) kost dan 34.000 pond (in de UK) extra. Krijg je er een vermeend knuffelinterieur bij en nog strakkere naden aan de buitenkant bij (waarom doet me dat toch steeds denken aan een strand bij Saint Tropez met verdwaalde anoxeria modellen?). Voor Porsche kopers een schijntje natuurlijk.











En net ietsjes andere koplampen maken die lelijke vissenkop vh voertuig een heel stuk aantrekkelijker!
Geweldig nieuws, ik ben er blij mee dat ik dit nu weet.













En Duitsland is by far de grootste auto exporteur ter wereld. Leg jij nou eens uit in je eigen woorden wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn.



De aandacht bij de E-trom ging over de spiegels, die er nog steeds opzitten, het vermeend goed kunnen laden bij afremmen, om maar de echte range te verbloemen.
Waar zijn de verkopen van de A4, Q5 en Q7 gebleven? En de Cayenne, Macan en Panamera? Het enige stabiele met een echte fan-club us de 911, en terecht!
Geen enkel merk heeft het makkelijk om tegen de Duitse drie en Porsche een harde vuist te maken, het lukt nu aardig en je moet wel ballen hebben om het het hol van de wolf een nest te bouwen.





Jouw geliefde kleur roos, zwart, moet je gaan inruilen voor rood, de wereld is dan een stuk mooier.





Vanaf toen ben ik een devoted BMW fan geworden, ook al heb ik er nooit een bezeten. ?








Maar iedereen zijn ding hoor, gelukkig halen de meesten mensen nog steeds hun geluk uit dingen die er toe doen, zoals gezondheid en een klein beetje liefde en geluk om je heen ?




Maar haten laat ik toch echt aan mensen over die wat moeite hebben met relativeren, dus dan moet je denken aan pubers en mensen die ondanks hun leeftijd dat stadium nooit ontgroeit zijn.





Dit is een constateerbaar, verifieerbaar feit. Emotieloos en onweerlegbaar.


Bedank me later heren, graag gedaan ??



Ik snap zijn enthousiasme daar voor het merk Porsche wel.

Verwarmen zelf efficiënter kan koelen.
Er zit toch al een airco in een model 3.
Misschien te technisch, maar ik zou graag weten wat er gewijzigd wordt. Er wordt vast niet nog een condensor e.d. ingebouwd.
Kan Cornelis dit misschien even schetsen?






//wat Bjorn zegt klopt niet helemaal en ik zal het uitleggen waarom. Hij zegt dat smallere banden op de Taycan zuiniger zijn 225 19’’ voor-275!!achter. Dat is niet zo want de 20’’ Taycan Turbo Aero velg met 245 voor en 285 achter is fractioneel zuiniger vanwege de aërodynamische vormgeving.... Klopt dus niet, pas 4x uitgelegd nu....//
.
De testgegevens van Nyland zijn hier te vinden:
https://drive.google.com/drive/folders/1HOwktdiZmm40atGPwymzrxErMi1ZrKPP
.
Hij heeft de Taycan op beide banden/wielen getest.
Klik op "TB tests", dan tabblad "range" en je zal zien dat de Taycan 4S op 19" Hankooks veel zuiniger is dan op 20" Michelin PS4.
















Dit misschien?
.
,Het feit dat Tesla, een bedrijf dat toonaangevend is op het gebied van elektrische aandrijving en actieve veiligheid, een rugleuning ontwikkelt die niet veiliger is dan die van een tuinstoel, is het beste voorbeeld dat we de veiligheidsnormen op dit gebied moeten herzien. Europese autofabrikanten testen wel uitvoerig op aanrijdingen van achteren.











.
Jouw marktaandeelbenadering klopt niet, voor geen enkel merk of ontwikkeling en gaat ook nooit kloppen. Ik weet niet wat voor werk je doet (deed waarschijnlijk) maar zo kom je natuurlijk nergens. Het marktaandeel van mijn bakker hier op de hoek is 0.001% van de Nederlandse broodverkoop. Waarschijnlijk nog vele malen kleiner. Toch doet hij prima zaken. Hij heeft laatst zelfs een nieuw broodrecept bedacht. Veel gezonder en is nog lekker ook. En het wordt goed verkocht. Ik denk dat ik een reservering ga plaatsen voor morgenochtend. Maar je hebt gelijk, die 0.001%. Hij gaat vast snel failliet. Ga jij het hem uitleggen?






Het leken wel fietslampjes. Een paar rode en oranje puntjes op een rij. Het licht viel ook amper op. Wat een prullaria.





.
https://electrek.co/2020/08/21/tesla-holds-us-ev-market-losing-federal-tax-credit/




.
http://ev-sales.blogspot.com/2020/08/china-july-2020.html









.
Ik dacht dat daar de wedstrijden worden gewonnen op zaken als wendbaarheid, sprintkracht, uithoudingsvermogen.
.
Blijkbaar gaat het om het tenue.
.
Ik ga het onthouden. EQC = Eredivisie.

.
Denk aan het grotere plaatje, elke ICE die vervangen wordt door een BEV is pure winst. Door welk merk dan ook. Missie van Tesla geslaagd.









Ik ben wel verbijsterd over de EQC sales in de Heimat. Of eigenlijk ook niet, gezien de teksten die belangrijke aandeelhouders hebben gedeeld.

















Een vraag of een opmerking? Laat het ons weten met een reactie.