Nieuwe (2ehands) Peugeot 308 SW - Parkeersensoren voorzijde doen niets

Matthijs82

Startmotor
Sinds gisteren ben ik eigenaar van een schitterende 308 SW Allure uit 2014, wat een heerlijke wagen zeg.

Voordat ik voor paal sta bij de garage als ik terug ga wil ik het eerst hier even vragen.
Aan de voorkant heb ik sensoren en aan de achterkant een camera.
Nu heb ik het idee dat de sensoren aan de voorkant niet werken. Als ik naar het menu ga (zie hieronder een voorbeeld) staat er een oranjebalkje boven "parkeersensoren".
Alleen boven de dodehoeksensor staat een groen balkje. (En deze werkt gewoon naar behoren).

NewCarz-Peugeot-308-Fahrbericht-Probefahrt-Testbericht-053.jpg

Wie kan mij op weg helpen om ze werkend te krijgen of is er inderdaad iets mis en moet ik even langs de garage?

Gullwing zei:
Zitten ze er wel op ? :)

Zekering?
Kapot?

hehe, Ja dat heb ik gechecked, is standaard op deze uitvoering.

Ik ga eens contact opnemen met de dealer, denk dat dat het meest verstandig is.
Mag hij het mooi herstellen.

Instructieboekje kun je ook op het scherm van de auto raadplegen. Zit standaard ingebouwd.

Ik heb alleen sensoren achter, dus kan je verder niet helpen met het probleem.

308HDI zei:
Instructieboekje kun je ook op het scherm van de auto raadplegen. Zit standaard ingebouwd.

Ik heb alleen sensoren achter, dus kan je verder niet helpen met het probleem.

Oh, das wel fijn. Ga ik eens rustig voor zitten, bedankt.

Gewoon aanzetten daar? Sensoren voorzijde moet je meestal elke keer weer aanzetten. Bij mij gaan ze boven de 10km/u uit (bmw).

Die sensoren bij Peugeot zijn heel snel overstuur als het stekkertje net niet goed zit.

Kan zijn dat de bumper er voor welke reden dan ook is afgeweest en niet goed is teruggeplaatst.
Dodehoek sensor werkt bij Peugeot samen met de achterste sensoren en deze zal dus ook niet werken als die niet goed zijn aangesloten.

Althans, das bij de Traveller het geval. :) Systeem is verder wel hetzelfde, maar ja ff garantie he, daar heb je het voor.

Terug
Bovenaan