Rianne 4908221
Net ingestapt
Ik ben mij aan het orienteren in de wereld van de Ford C max om er eentje te kopen. Mijn voorkeur gaat uit naar de meest eenvoudige 4 cilinder benzine en dat zijn dan de 1.6 16V en de 1.8 16V, beide in de 125 pk versie. Nu zie ik bij de 1.6 blijkbaar verschillende versies namelijk de 1.6, de 1.6 SCTi en de 1.6 Ti-VCT. Wat zijn de verschillen en welke moet je zeker niet hebben. En hoe herken je ze als je er life voor staat, omdat in sommige advertenties alleen 1.6 staat.
Verder lees ik ook reviews waarin wordt geschreven over de hoge toeren die de motoren draaien of anders gezegd dat je op de snelweg bij een kruissnelheid van bijv. een relatief hoog toerental hebt. Is er info over de versnellingsbakverhoudingen. Ik neem aan dat de handbak in de 1.6 en de 1.8 hetzelfde zijn.
Ook zijn de reviews nogal wisselend over het verbruik.
Groet
Wim Janssen
Verder lees ik ook reviews waarin wordt geschreven over de hoge toeren die de motoren draaien of anders gezegd dat je op de snelweg bij een kruissnelheid van bijv. een relatief hoog toerental hebt. Is er info over de versnellingsbakverhoudingen. Ik neem aan dat de handbak in de 1.6 en de 1.8 hetzelfde zijn.
Ook zijn de reviews nogal wisselend over het verbruik.
Groet
Wim Janssen