AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Volkswagen: driecilinder in Golf, tientraps DSG

Volkswagen Golf
Het is definitief: in navolging van diverse concurrenten komt ook de Volkswagen Golf beschikbaar met een 1.0 TSI-driecilinder. Bovendien komt er op de langere termijn een DSG-transmissie met maar liefst tien verzetten.

Volkswagen meldt dat naast de Polo ook de Golf de nieuwe 1.0 TSI krijgt. In de Golf is het blokje goed voor 115 pk en 200 Nm, in de Polo is er keuze uit 95 pk/160 Nm en 110 pk/200 Nm. Van de nieuwe driecilinder komt ook een aardgasversie beschikbaar. De prijzen zijn op dit moment nog niet bekend.

De 1.0 TSI-krachtbron is elf kilogram lichter dan de vorige driecilinder van Volkswagen, ten opzichte van de viercilinder scheelt het dertig kilogram.

Voor de langere termijn staan er nog meer innovaties op stapel. Zo komt er een tientraps DSG-transmissie, die een maximumkoppel van 500 Nm aankan.

Ook komt Volkswagen met de Electric Booster, een elektrisch aangedreven compressor die voor veel trekkracht bij lage toerentallen zorgt en het zo mogelijk maakt 'downsizing' van motoren nog breder toe te passen.

Volkswagen heeft als doelstelling om in 2018 de 'groenste' autofabrikant te zijn. Hier moeten miljardeninvesteringen in R&D (Research and Development) voor zorgen.

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (141)

Reageren